

Medierne er konstant fyldt med advarsler omkring det co2 aftryk, som menneskeheden endnu ikke har fået styr på. Der bliver hele tiden snakket om og diskuterer diverse klimamål, men det kan ofte ligne, at folk har svært ved at finde fodfæste i situationen og komme i gang med at gøre en forskel. Hertil er der kommet en nye måde, hvorpå det er muligt for virksomheder at få skabt et positivt co2 regnskab.
Hvad er en klimaskov?
Når man snakker om klimaskove, så snakker man konkret om en skov, hvis hovedformål er at samle CO2 op fra atmosfæren. Ved at blive klimaskovejer, går man aktivt ind og abonnerer på anlægningen af træer i disse menneskeskabte skove, hvilket kan være med til at hjælpe din virksomhed i en grønnere retning. Når man er klimaskovejer, så ejer man også en konkret del af skoven, hvortil det er op til en selv at bestemme, hvad der skal ske i skoven samt driften deraf.
Effekten på CO2 aftrykket
Hele pointen med at blive klimaskovejer er for mange at udvikle sig virksomhed i retningen af en bæredygtig fremtid. Ønsker du dette for din virksomhed, så hop med på denne grønne bølge og sænk din virksomheds CO2 aftryk betydeligt. Plantningen af træer og etableringen af skove er nogle af de mest effektive måder, hvorpå man kan fjerne CO2 fra atmosfæren.
Taktisk smart
Selvom det skal være den grønne tankegang, der er hovedårsagen til at tage del i projektet, så har det også sine forretningsmæssige fordele. Dette kommer sig nemlig af, at klimaskoven kommer til at indgå i en virksomheds CO2 regnskab, hvortil alle virksomheder har en række obligatoriske mål, som de skal indfri. Man kan bruge klimaskovene som et skridt på vejen mod virksomhedens klimamålsætning – samtidig med at den kan give lidt mere rum til at finde fodfæste i den grønne omstilling.